Puzzle matematyczne

Opublikowane przez przedszkole4 w dniu


puzzle 1Kto powiedział, że matematyka jest trudna i nudna? Nasze Steblusiowe Przedszkolaki wiedzą, że wcale tak nie jest. Zabawy z matematyką umilają nam zajęcia, w czasie których korzystamy z Darów Froebla. Dzięki nim kształtują się u dzieci różnorodne pojęcia matematyczne, czasami wykraczające poza ramy podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Dzieci rozwijają między innymi zdolności porównywania, porządkowania i przyporządkowywania. Utrwalają nazwy figur geometrycznych, rozwijają myślenie przestrzenne, tworzą zbiory, a przede wszystkim, świetnie się bawią?

Dziś proponujemy Wam aktywność, dzięki której utrwalicie sobie nie tylko zapis graficzny cyfr oraz przeliczanie, ale także poćwiczycie wycinanie oraz koordynację wzrokowo – ruchową.

 

Do wykonania „puzzli matematycznych” przygotujcie:

WhatsApp Image 2020-05-27 at 19.22.15

  • białe talerzyki papierowe lub wycięte koła z bloku technicznego,

  • nożyczki,

  • mazaki/kredki, długopis

  • samoprzylepny papier kolorowy lub kolorowe kartki

  • klej.

 

WhatsApp Image 2020-05-27 at 19.22.18Zadanie rozpoczynamy od narysowania przez środek talerzyka, wymyślonego przez siebie szlaczka (możecie to zrobić mazakami lub długopisem). Następnie przecinamy talerzyk wzdłuż wzoru (zachęcamy, aby starsze dzieci zrobiły to samodzielnie. Młodszym dzieciom można pomóc, jeśli będą tego potrzebowały).

Kiedy talerzyki są przecięte, to po jednej stronie piszemy cyfrę (starsze dzieci próbują zrobić to same), a po drugiej przyklejamy tyle elementów ile wskazuje cyfra (możecie także narysować elementy mazakami). Jeśli starszym dzieciom uda się zrobić od 1 do 10 talerzyków to będzie super ?.

 

 

WhatsApp Image 2020-05-27 at 19.22.18 (1)

Młodsze dzieciaki mogą zrobić np. od 1 do 3 talerzyków. Przedszkolak po wykonaniu talerzyków miesza je na stole, a następnie dobiera w pary tak, aby zapisana cyfra zgadzała się z ilością naklejonych/narysowanych elementów. Młodszym dzieciom zamiast cyfry możemy przykleić/narysować
elementy po obu stronach talerzyka i poprosić, aby połączyły je w pary.

 

Powodzenia i miłej zabawy!

Przejdź do treści Przejdź do menu