Biedronki – Czego się uczymy?

KWIECIEŃ

Tydzień I: Muzyka maluje świat
Tydzień II: Ja i przyroda – wielka przygoda! Nowinki z wiejskiego podwórka. Zajęcia prowadzone metodą Dar Zabawy wg. koncepcji pedagogicznej F.Froebla
Tydzień III: Ziemia krąży w kosmosie
Tydzień IV: Projekt ekologiczny z elementami pedagogiki F. Froebla (cz.III) – „Ziemia”

Umiejętności dziecka:
• Jest zainteresowane czytaniem, czyta różne teksty.
• Udziela dłuższych odpowiedzi na pytania, buduje coraz dłuższe zdania, wypowiada się logicznie i na temat.
• Poznaje nowe wyrazy i wykorzystuje je w prawidłowym kontekście.
• Podejmuje aktywność poznawczą, poszukuje informacji w różnych źródłach.
• Rozwija myślenie przyczynowo–skutkowe.
• Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
• Doskonali sprawność manualną, grafomotoryczną.
• Doskonali słuch, mówi wyraźnie.
• Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10.
• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi.
• Wykonuje dodawanie i odejmowanie w sytuacjach użytkowych.
• Rozpoznaje znaki i symbole matematyczne: +, –, =, <, >
• Rozpoznaje, nazywa figury geometryczne.
• Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych.
• Określa położenie przedmiotów, operuje pojęciami związanymi z tym zagadnieniem.
• Wzbogaca słownictwo o nazwy instrumentów, rozpoznaje instrumenty na ilustracjach.
• Uczy się piosenek, rozpoznaje niektóre popularne instrumenty muzyczne.
• Rozróżnia cechy wysłuchanej muzyki.
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych i innego rodzaju ekspresji twórczych.
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych.
• Inicjuje zabawy konstrukcyjne z użyciem różnych materiałów.
• Koduje i dekoduje informacje.
• Jest zainteresowane zagadnieniami związanymi z kosmosem, planetami, gwiazdami.
• Poszerza słownictwo związane z kosmosem: satelita, teleskop, luneta, rakieta, prom kosmiczny, Układ Słoneczny.
• Posługuje się pojęciami związanymi z życiem zwierząt, w tym zwierząt hodowanych na wsi.
• Potrafi opowiedzieć, na czym polega praca rolnika i jakie prace są wykonywane na wsi.
• Ma świadomość zagrożeń ekologicznych, zdaje sobie sprawę, że trzeba dbać o środowisko.
• Rozpoznaje bogactwa przyrodnicze, docenia różnorodność środowiska przyrodniczego.
• Troszczy się o środowisko przyrodnicze, wie, jak segregować śmieci.
• Uczestniczy w zajęciach twórczych, badawczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych.
• Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas spacerów i zabaw na podwórku przedszkolnym.

Przejdź do treści Przejdź do menu