Jeżyki – Czego się uczymy?

MAJ

Tydzień I: Tutaj mieszkam
Tydzień II: Co słychać na wiosennej łące?
Tydzień III: Nasi rodzice
Tydzień IV: Ja i przyroda – wielka przygoda. Zwierzyniec – zajęcia prowadzone metodą „Dar Zabawy” F. Froebla

Umiejętności dziecka:
• Dzieli wyrazy na sylaby i doskonali umiejętność dzielenia wyrazów na głoski
• Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
• Jest zainteresowane pisaniem, stara się pisać po śladzie wyrazy w liniaturach
• Podejmuje próby czytania prostych wyrazów
• Wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat, wyraża swoje opinie i sądy
• Poznaje nowe wyrazy i potrafi je wykorzystać w prawidłowym kontekście
• Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat m.in. w czasopismach, albumach, samodzielnie prowadzi poszukiwania
• Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• Dodaje i odejmuje, rozróżnia znaki matematyczne
• Klasyfikuje przedmioty, np. według ich przeznaczenia
• Rozpoznaje figury geometryczne
• Stara się samodzielnie szacować i dokonuje pomiaru długości, jest zainteresowane wykorzystaniem przyrządów pomiarowych
• Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych oraz banknoty
• Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych, tańczy
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje, lepi z plasteliny
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
• Okazuje szacunek osobom, z którymi ma kontakt
• Integruje się z grupą, przestrzega obowiązujących zasad
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• Uczy się korzystać z mapy, rozpoznaje niektóre znaki na mapie
• Potrafi wymienić nazwy: swojego kraju, stolicy i kilku miast
• Zna nazwę swojej miejscowości i regionu
• Interesuje się sztuką ludową
• Koduje i dekoduje wzory, rysunki
• Interesuje się zwierzętami żyjącymi na łące, wymienia nazwy owadów
• Stara się odczytywać na termometrze temperaturę powietrza
• Rozpoznaje i nazywa wiosenne kwiaty
• Wypowiada się na temat rodziny, czuje z nią więź, nazywa członków rodziny

Przejdź do treści Przejdź do menu