💛 Ogólnopolski projekt

💛 Dzieci programują 💛 

 

Kierowany jest do wszystkich, którzy zaczynają przygodę z nauką programowania. Zarówno dla dzieci w wieku przedszkolnym, jak i szkolnym.

Cele projektu:

  • rozwijanie intuicji związanych z programowaniem;

  • rozwijanie myślenia logicznego i algorytmicznego u dzieci;

  • kształtowanie umiejętności precyzyjnego formułowania i wykonywania poleceń;

  • doskonalenie umiejętności tworzenia i odczytywania programu;

  • wdrażanie do wyszukiwania kreatywnych rozwiązań;

  • ćwiczenie spostrzegawczości;

  • doskonalenie umiejętności dokonywania analizy i syntezy, porównywania oraz abstrahowania;

  • kształtowanie umiejętności współpracy;

  • nauka tworzenia i odczytywania kodu;

  • wdrażanie do stosowania strategii i przestrzegania reguł;

  • kształtowanie umiejętności współpracy i precyzyjnego formułowania poleceń;

  • wdrażanie do wykrywania i analizowania błędów;

  • nauka planowania poszczególnych etapów pracy;

  • ćwiczenie umiejętności skupienia oraz wydłużania czasu koncentracji uwagi;

  • budowanie pozytywnej motywacji do nauki programowania z wykorzystaniem nowoczesnych technologii w przyszłości.

W roku 2020/2021 druga edycja Projektu edukacyjnego – „Dzieci programują” ma nową nazwę:

💛ZAgrajMy💛

Projekt jest kontynuacją wdrażania dzieci do nauki programowania, czyli wspomagania takich umiejętności jak: logiczne myślenie, kreatywne rozwiązywanie problemów, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów, współpracy zespołowej i dobrej organizacji pracy poprzez gry, które sami zrobimy.

Pomysłów na grę jest mnóstwo, każda może być niepowtarzalna, wyjątkowa i fajna. Może to też być modyfikacja gry, która jest już znana ale w naszym, innym wydaniu okaże się jeszcze fajniejsza.

We współczesnym świecie najmłodsi bardzo dużo czasu spędzają na grach komputerowych.

Rynek gier komputerowych zachęca nas do zakupu coraz lepszą jakością i grafiką, która wpływa na wyobraźnie dziecka. Współczesne gry komputerowe uczą agresji i przemocy. Dziecko, które spędza dużo czasu wirtualnie, bijąc lub zabijając swoich przeciwników, aby zdobyć następny level może mieć problem z odróżnianiem życia realnego od życia w sieci. W naszym dzieciństwie nie były one aż tak popularne. Ich miejsce zastępowały gry planszowe, które wymagały kontaktu z drugim człowiekiem, co sprzyjało poprawie relacji rówieśniczych.

Projekt ZAgrajMy wychodzi naprzeciw przekonaniu, że gry komputerowe są dla dzieci ciekawsze od planszówek. 

Zaproponujemy dzieciom samodzielne konstruowanie gier, wymyślanie strategii, rysowanie i tworzenie planszy, pionków, a na koniec sama przyjemność – ZAgrajMy. Pięcio- czy sześciolatki mogą już samodzielnie wykonać grę i dostosować do niej zasady.

To właśnie najmłodsi będą aktywnymi twórcami gier, a nie tylko biernymi ich odbiorcami.

Wykorzystamy materiały, które dostępne są w salach: kartony, kredki, pudełka, nakrętki i wiele różnych. Jeśli dysponujecie darami Froebla będzie też okazja na ich wykorzystanie do freblowskich gier i zabaw.

Przykładowa tematyka gier:

💛Październik – „Poznajmy się”- gry i zabawy na dobry początek

💛Listopad – „Przygoda w lesie”- gra planszowa

💛Grudzień – „Zagrajmy w karty”- towarzyskie gry karciane

💛Styczeń – „Dobierz i połóż”- domino na różne sposoby

💛Luty – „Zimowa rywalizacja”- wyścigi

💛Marzec – „Matematyczne rozgrywki” – gry matematyczne

💛Kwiecień – „Na logikę” – gry logiczne

💛Maj – „Wakacyjna wyprawa” – gra planszowa

Przejdź do treści Przejdź do menu