Biedronki – Czego się uczymy?

STYCZEŃ

Tydzień I: Nowy rok
Tydzień II: Ja i przyroda – wielka przygoda. Zimowy zwierzyniec – zajęcia prowadzone wg koncepcji F. Froebla
Tydzień III: Bale w karnawale
Tydzień IV: Święto babci i dziadka
Tydzień V: Zimowa olimpiada

Umiejętności dziecka:
• Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U, p, P, b, B, y, Y, w, W, ł, Ł, z, Z, k, K
• Liczy sylaby w usłyszanych słowach, utrwala umiejętność wyróżniania głosek w wyrazach
• Wykonuje własne eksperymenty graficzne, doskonali umiejętności grafomotoryczne
• Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4, 5, 6
• Przelicza elementy, doskonali umiejętność dodawania i odejmowania w sytuacji użytkowej
• Segreguje przedmioty i klasyfikuje je według różnych kryteriów, dzieli elementy na zbiory
• Koduje i dekoduje znaki oraz symbole, wykonuje różne ćwiczenia związane z kodowaniem
• Aktywnie uczestniczy w zajęciach umuzykalniających, wykazuje poczucie rytmu
• Śpiewa piosenki i gra na instrumentach
• Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą intencjonalnego ruchu, gestu, mimiki
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastyczno-technicznych
• Konstruuje modele przestrzenne, buduje z materiału naturalnego
• Podejmuje samodzielną aktywność poznawczą – badanie, obserwacja, wyciąganie wniosków
• Interesuje się przyrodą wysokogórską, rozpoznaje krajobrazy i zwierzęta
• Troszczy się o środowisko przyrodnicze; wie, jak segregować śmieci
• Przyporządkowuje zmiany zachodzące w przyrodzie do odpowiednich pór roku
• Posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu, w tym nazwami tygodni i miesięcy
• Nabywa umiejętność odczytywania pełnych godzin na zegarze, poznaje różne urządzenia do pomiaru czasu
• Rozumie upływ czasu, posługuje się pojęciami dotyczącymi następstwa czasu
• Odczuwa przynależność do rodziny, zna wartość więzi rodzinnych
• Rozpoznaje przedstawicieli różnych zawodów, wie, na czym polega ich praca
• Uczestniczy w zajęciach ruchowych i utrzymuje prawidłową postawę ciała
• Doskonali spostrzegawczość i pamięć wzrokową
• Skutecznie się komunikuje, współpracuje z dziećmi w działaniach twórczych i użytkowych
• Opowiada o zdarzeniach i czynnościach na podstawie ilustracji
• Słucha ze zrozumieniem tekstów literackich i wypowiada się swobodnie na ich temat
• Odróżnia rzeczywistość od fikcji, prawdę od fałszu, kłamstwo od fantazjowania
• Rozumie żarty językowe, dostrzega żarty sytuacyjne
• Wykonuje eksperymenty językowe, tworzy rymy
• Recytuje wiersz, mówi płynnie, wyraźnie, rytmicznie
• Doskonali umiejętność panowania nad emocjami (czeka na swoją kolej, uczy się akceptować przegraną), szanuje emocje innych

Przejdź do treści Przejdź do menu