Biedronki – Czego się uczymy?
LISTOPAD
Tydzień I: W baśniowej krainie
Tydzień II: Ja i przyroda – wielka przygoda! „Dar zabawy” Moje otoczenie- pełne zrozumienie. Mój dom, moja Ojczyzna – zajęcia prowadzone wg koncepcji F. Froebla
Tydzień III: Pomysł na deszczowe dni
Tydzień IV: Nasze ulubione książki
Umiejętności dziecka:
• Rozpoznaje litery: o, O, a, A, m, M, t, T, e, E, l, L, i, I, d, D, u, U
• Doskonali umiejętność odróżniania głoski w nagłosie, wygłosie oraz w środku wyrazu
• Uczy się odczytywać globalnie znane wyrazy w powiązaniu z obrazkami
• Doskonali umiejętność używania chwytu pisarskiego, ćwiczy umiejętności grafomotoryczne
• Rozpoznaje cyfry: 1, 2, 3, 4
• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• Klasyfikuje przedmioty według wielkości, kształtu, koloru i przeznaczenia
• Eksperymentuje, szacuje, dokonuje pomiaru długości oraz masy przedmiotów
• Określa kierunki i ustala położenie przedmiotów w stosunku do własnej osoby
• Zagospodarowuje przestrzeń, nadając znaczenie umieszczonym w niej przedmiotom (tworzenie scenografii)
• Odczytuje i tworzy kody; koduje i dekoduje symbole obrazkowe oraz sygnały dźwiękowe
• Porusza się przy muzyce i wykazuje poczucie rytmu
• Śpiewa piosenki
• Wyraża swoje rozumienie świata za pomocą, impresji plastycznych, konstrukcji i modeli
• Posługuje się pojęciami dotyczącymi zjawisk przyrodniczych
• Rozpoznaje symbole narodowe, zna polskie legendy, odczuwa przynależność do narodu polskiego
• Rozpoznaje modele monet; wie, do czego służą pieniądze
• Ma świadomość, że książki należy szanować; wie, na czym polega zawód bibliotekarza
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• Spędza czas na świeżym powietrzu
• Objaśnia kolejność zdarzeń w prostych historyjkach obrazkowych
• Słucha z uwagą tekstów literackich i uczestniczy w rozmowie na ich temat
• Odróżnia rzeczywistość od fikcji
• Usprawnia aparat artykulacyjny i doskonali słuch fonematyczny
• Układa i rozwiązuje zagadki oraz rebusy
• Obdarza uwagą inne osoby, w tym dzieci z grupy przedszkolnej
• Doskonali umiejętność panowania nad emocjami (czeka na swoją kolej, uczy się akceptować przegraną), szanuje emocje innych