Robaczki – Czego się uczymy?

KWIECIEŃ

Tydzień I: Dzień i noc
Tydzień II: Kolorowe witaminy
Tydzień III: Same radości w krainie kreatywności – zajęcia prowadzone wg koncepcji F. Froebla
Tydzień IV: Mali ekolodzy

Umiejętności dziecka:
• Interesuje się książkami. Wypowiada się na temat ilustracji.
• Porównuje obrazki, dostrzega podobieństwa i różnice.
• Zna niektóre zwyczaje związane ze świętami wielkanocnymi.
• Poszerza zasób słownictwa. Stara się mówić wyraźnie.
• Wykonuje prace plastyczne różnymi technikami (wyklejanka z plasteliny, maluje farbami, kolaż)
• Utrzymuje porządek w miejscu pracy.
• Układa obrazek pocięty na części.
• Łączy przyczynę ze skutkiem. Myśli logicznie.
• Porządkuje przedmioty zgodnie z określoną zasadą, np. od najmniejszego do największego.
• Doskonali umiejętność liczenia.
• Posługuje się liczebnikami głównymi.
• Porównuje wielkość, ciężar przedmiotów.
• Kontynuuje i układa szeregi rytmiczne.
• Klasyfikuje elementy.
• Określa położenie przedmiotów w przestrzeni.
• Wie, że są określone pory dnia i łączy je z wykonywanymi wtedy czynnościami.
• Zna stałe następstwo dnia i nocy.
• Zna i nazywa niektóre zwierzęta aktywne w nocy.
• Słucha krótkich utworów literackich i rozmawia na ich temat.
• Współpracuje podczas zabawy.
• Przestrzega reguł zabawy.
• Rozpoznaje zmianę tempa muzyki oraz zmianę wysokości dźwięku.
• Potrafi regulować fazę wdech i wydechu.
• Uczestniczy w zabawach teatralnych.
• Ćwiczy chwyt pisarski.
• Kształtuje postawę proekologiczną. Wie, że należy segregować śmieci.
• Zna i opisuje charakterystyczne cechy środowiska lasu.
• Wie, jakie znaczenie dla człowieka i środowiska ma woda.
• Rozumie, że należy dbać o zdrowie.
• Wie, że należy zdrowo się odżywiać (jedzenie warzyw i owoców).
• Przygotowuje zdrowe kanapki.
• Spożywa posiłek, zachowując czystość w miejscu jedzenia.
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i rytmicznych.

Przejdź do treści Przejdź do menu