Robaczki – Czego się uczymy?

CZERWIEC

TYDZIEŃ I: Dzień Dziecka
TYDZIEŃ II: Wartości odkrywanie – siebie poznawanie. Przystanek: Przyjaźń – zajęcia prowadzone według koncepcji pedagogicznej Friedricha Froebla
TYDZIEŃ III: Słoneczne lato
TYDZIEŃ IV: Jedziemy na wakacje

Umiejętności dziecka:
• Uważnie słucha utworów literackich i wypowiada się na ich temat.
• Zauważa różnice w wyglądzie dzieci z różnych stron świata i opowiada o nich.
• Ogląda ilustracje w książkach i dzieli się swoimi spostrzeżeniami.
• Próbuje wycinać nożyczkami.
• Wykonuje prace plastyczno-techniczne różnymi technikami.
• Przedstawia swoje potrzeby i pragnienia w formie pracy plastycznej.
• Rozwija sprawność manualną: rozdziera papier, wykleja.
• Nazywa części ciała i potrafi je wskazać.
• Śpiewa proste piosenki.
• Uczestniczy w zabawach rytmicznych i tanecznych.
• Naśladuje usłyszane dźwięki.
• Reaguje na zmianę tempa utworu.
• Reguluje fazę wdechu i wydechu.
• Buduje proste dialogi.
• Segreguje przedmioty według określonej zasady.
• Przelicza elementy.
• Porównuje liczebność zbiorów.
• Używa liczebników głównych.
• Ustala wynik działań na konkretnych przedmiotach.
• Dostrzega i kontynuuje układy rytmiczne.
• Porównuje wielkość przedmiotów.
• Rozpoznaje i nazywa wybrane kolory.
• Wie, jak wygląda łąka, rozpoznaje żyjące na niej zwierzęta.
• Wie, jak wygląda las, rozpoznaje żyjące na nim zwierzęta.
• Rozpoznaje krajobraz górski.
• Poznaje wygląd i tryb życia pszczoły.
• Rozumie, że przyrodę należy szanować.
• Nazywa typowe zjawiska atmosferyczne. Wypowiada się na temat pogody.
• Układa obrazki, tworząc prostą historyjkę. Łączy przyczynę ze skutkiem.
• Wie, co to są wakacje.
• Poznaje zasady bezpieczeństwa obowiązujące podczas odpoczynku nad wodą i w górach.
• Korzysta w ustalony sposób z przyborów gimnastycznych.
• Odkłada zabawki na miejsce.

Przejdź do treści Przejdź do menu