Jeżyki – Czego się uczymy?

CZERWIEC

Tydzień I: Dzieci świata
Tydzień II: W zoo
Tydzień III: Jedziemy na wakacje
Tydzień IV: Witamy lato

Umiejętności dziecka:
• Czyta teksty, chętnie uczestniczy w zabawach słowno-literowych (zagadki, krzyżówki, rymy)
• Buduje spójne i logiczne wypowiedzi, formułuje sądy i opinie
• Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat
• Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
• Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
• Jest zainteresowane pisaniem, pisze po śladzie wyrazy
• Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• Dodaje i odejmuje, posługuje się znakami matematycznymi
• Rozróżnia nominały monet i banknotów
• Wymienia nazwy pór roku, miesięcy, dni tygodnia
• Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych
• Rozróżnia zmiany w muzyce (dynamika, tempo, wysokość dźwięku)
• Usprawnia aparat artykulacyjny, eksperymentuje głosem
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem, panuje nad emocjami
• Uważnie słucha poleceń i postępuje wg instrukcji słownych czy obrazkowych
• Wie, że dzieci mają swoje prawa, potrafi je wymienić
• Nazywa wartości, które są ważne w relacjach między dziećmi i dorosłymi
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• Koduje i dekoduje informacje
• Jest zainteresowane eksperymentami przyrodniczymi
• Czyta i rozumie elementy mapy
• Wymienia nazwy zwierząt egzotycznych, wie, czym są ogrody zoologiczne
• Interesuje się przyrodą w różnych regionach świata
• Przejawia życzliwość wobec zwierząt, troszczy się o ich los
• Charakteryzuje nadchodzącą porę roku – lato
• Wie na czym polega praca ratownika, zna numery telefonów alarmowych
• Wie, co to są wakacje i gdzie można je spędzać
• Potrafi wymieniać zasady bezpieczeństwa podczas wakacji

Przejdź do treści Przejdź do menu