Kontakt

tel: 34 3511404, e-mail: 4@przedszkolalubliniec.pl, 42-700 Lubliniec, ul. Wawrzyńca Hajdy 20

SENSOZABAWY

Opublikowane przez przedszkole4 w dniu


137686Zmysły i doświadczenia są najlepszymi nauczycielami naszych przedszkolaków. Dlatego tak ważne jest, aby dzieci od najmłodszych lat poznawały otaczającą je rzeczywistość wszystkimi zmysłami… odkrywały świat takim, jaki jest naprawdę.

Nasze pociechy powinny patrzeć, słuchać, wąchać, dotykać i smakować, gdyż to wszytko buduje odpowiednie połączenia neuronowe, uczy koncentracji, myślenia i pobudza wyobraźnię.

Wspólne zabawy, kontakt i bliskość z rodzicem oraz poznawanie świata zmysłami jest bardzo istotne w dzisiejszym nowoczesnym i technicznym świecie. Zachęcamy do skorzystania z kilku naszych propozycji zabaw sensorycznych.

Życzymy miłych wrażeń i czekamy na Wasze pomysły doświadczania świata zmysłami.

 

1. „Wędrujące koraliki”

Przygotujcie:

  • woreczki strunowe,

  • żel,

  • kolorowe koraliki lub guziki.

Na woreczku można narysować dowolny obrazek i poprosić dziecko, aby w odpowiedni sposób rozmieściło koraliki (np. zielone – korona drzewa, brązowe – pień drzewa, granatowe – chmurka, beżowe – słońce). Następna propozycja to narysowanie na woreczku np. kół w różnych kolorach i dopasowanie koralików do kolorów kół (np. czerwone koraliki- czerwone koło, zielone koraliki – zielone kolo, pomarańczowe koraliki – pomarańczowe koło). Zabawa będzie ciekawsza jeśli np. przykleimy woreczek na szybę (wtedy przenikające światło doda jej element magii), będziemy wspólnie z dzieckiem wykonywać zadania na zasadzie „kto szybciej”. Starsze dzieci mogą np. przeliczać w którym zbiorze jest najmniej, a w którym najwięcej koralików.

2. „Dotykowe memory”

Przygotujcie:

  • zakrętki od słoików lub grubą tekturę, 

  • klej, 

  • woreczki plastikowe,

  • filc,

  • kawę w ziarnach,

  • papier ścierny lub materiały, które różnić się będą od siebie fakturą (na pewno w domu znajdzie się mnóstwo inspiracji).

Jak je wykonać… to proste. Wystarczy przykleić do tektury lub zakrętki rzeczy, które znaleźliśmy w domu tak, aby tworzyły pary. Teraz już tylko zabawa… przedszkolak wyjmuje z woreczka jeden element, dotyka jego fakturę i stara się ją zapamiętać. Następnie za pomocą dotyku wyszukuje w woreczku drugi taki sam element pasujący fakturą. Możemy również zawiązać dziecku oczy np. apaszką, rozłożyć na stole memory i poprosić, aby nasza pociecha ułożyła je parami. Następnie rozwiązujemy dziecku oczy i sprawdzamy ile par udało się skompletować.

Miłej zabawy!

#zostańwdomu

Przejdź do treści Przejdź do menu