„SCIENCE HOUSE IN NATURE” projekt eTwinning w Steblusiu
W roku szkolnym 2023/2024 Przedszkole Miejskie nr 4 „Stebluś”, włączyło się w realizację projektu międzynarodowego e-Twinning „Science house in nature”.
Wraz z przedszkolami z krajów partnerskich – z Turcji, Rumunii i Gruzji realizowaliśmy projekt, którego celem było budowanie relacji społecznych, rozwijanie zainteresowania światem roślin i zwierząt oraz kształtowanie świadomości ekologicznej. Do realizacji zadań zostały zaangażowane najstarsze przedszkolaki – dzieci 5-6 letnie z grupy Jeżyki i Biedronki.
Dzieci w kolejnych miesiącach wykonywały różnorodne zadania, wraz z rozpoczęciem projektu zostały stworzone propozycje logo i plakatu projektu. Stworzyliśmy chmurę wyrazową.
Następnie dzieci przyozdabiały wskazane litery materiałami odpadowymi, aby wykorzystać je również w zabawie i pracach plastycznych. Celem tego zadania było kształtowanie postaw ekologicznych w życiu codziennym i zwracanie większej uwagi podczas zakupów na produkty nadmiernie opakowane. Nasze litery natomiast stały się częścią napisu „Dzień Bezpiecznego Internetu” – święta obchodzonego w całej Europie w pierwszej połowie lutego z inicjatywy Komisji Europejskiej, mające na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
Dzieci były również zapoznane z zasadami bezpiecznego używania sieci.
Wspólnym działaniem w marcu było stworzenie napisu „Science house in nature” z liter, które tym razem były ozdabiane materiałami dostarczanymi przez samą przyrodę, aby przybliżyć dzieciom świat natury.
Wspólnie z naszymi partnerami obchodziliśmy DZIEŃ NAUKI i DZIEŃ WODY.
Razem również obchodziliśmy ŚWIATOWY DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU.
Na wiosnę zasadziliśmy i zasialiśmy roślin w naszych przedszkolnych ogródkach, aby być bliżej natury.
Przedszkolaki biorące udział w projekcie jako wspólną akcję krajów partnerskich grały w interaktywne gry na tablicy multimedialnej – układając puzzle, korzystając z aplikacji learningapps.
Razem z naszymi partnerami stworzyliśmy również książkę STORY JUMPER, w której została opowiedziana historia małej kropelki deszczu.
Korzystając z darów natury tworzyliśmy kwiatowe witraże i inne naturalne dzieła.
Prezentowaliśmy również rówieśnikom z krajów partnerskich jak my spędzamy wolny czas na świeżym powietrzu.
Projekt „Science house in nature” nauczył dzieci szacunku dla przyrody oraz zwiększył ich świadomość ekologiczną. Była to również fascynująca przygoda, którą mogliśmy przeżyć wspólnie z dziećmi z innych krajów partnerskich.